
Beschrijving
Online kaartverkoop maakt het de bezoekers makkelijker. Optimaal gegevensmanagement verbetert de organisatie van het festival.
De gegevens van musici en ensembles zijn lastig in een standaardpakket op te slaan. Het online-verkoopproces moet exact gaan zoals Grachtenfestival het voor ogen heeft.
Het Grachtenfestival is het jaarlijks terugkerende festival met klassieke muziek op bijzondere locaties in de binnenstad van Amsterdam, met uitlopers naar andere stadsdelen zoals Noord. Gedurende 10 dagen is Amsterdam een podium voor jong Nederlands muzikaal talent en biedt het publiek een muzikale reis langs bijzondere locaties, ongekend muzikaal talent en verrassende muzikale belevenissen.

Functionality
CRM: relatiebeheer, Content Management, Email-marketing, Portals & online communities, Winkelwagen, Internet betalingen, Ticketverkoop
- fysieke ticketverkoop (ticketprinter)
- e-tickets via de website en e-ticketscannen en validatie via een maatwerk App.
- verkoop van toegangsbewijzen (winkelwagen). Bestellen, betalen en versturen via web
- content management
- groeps-email/nieuwsbrieven versturen
- verfijnde opslag van relevante gegevens van musici en ensembles
- verfijnde opslag van uitvoeringen en alle daaraan gerelateerde gegevens
- export-mogelijkheden contactgegevens voor mailings
- export gegevens voor programmabrochure
Testimonial
“ Wij hadden behoefte aan een database waarin we efficiënter de gegevens van al onze relaties konden vastleggen en opzoeken. Musici vormen voor het festival een belangrijke groep in de database. Van die groep willen we veel bijhouden: in welke (verschillende) ensembles spelen ze, welke vaardigheden (muziekinstrument) hebben ze, welke historie is met hen opgebouwd, etc. Niet alleen voor onze programmeur is dat relevant, ook voor de productiemedewerkers. Bovendien willen we een dynamischer website. Bezoekers moeten makkelijk kunnen zoeken naar voor hen interessante optredens. Wij ontwikkelen de applicatie bewust in stapjes. Daardoor vindt de verandering in het werkproces van de medewerkers geleidelijk plaats, en is de uiteindelijke (tijd)winst het grootst. ” Henriëtte Post - (voormalig direkteur) Grachtenfestival